Od zaposlenika HEP-a ali i zaposlenika medijskih kuća, izvještena sam o postupcima koje Vaša vlada koristi kako bi kontrolirala izvještavanje ključnih medija u Hrvatskoj.
HEP je producirao Božićnu čestitku koja se emitira na svim bitnim televizijskim postajama. Posebnost tog Božićnog spota jest da je riječ o neuobičajeno dugom spotu od 60 sekundi. HEP u Hrvatskoj nema ozbiljne konkurencije, te su duljina i masovnost prikazivanja ovoga spota u potpunosti apsurdne.
Navedeni spot je, u produkcijskom i marketinškom smislu, izrazito zahtjevan te iznimno skup.
S obzirom na to da će HEP u 2022. godini poslovati s milijardama kuna gubitka, ova rastrošnost dokazuje nesposobnost i štetnost Uprave HEP-a.
Ovih dana se emitira i spot Središnjeg državnog ureda za stambeno zbrinjavanje koji javnosti prezentira uspješnu obnovu na Banovini.
Obnova Banovine naravno postoji samo u Vašim spotovima, u stvarnosti obnova uopće ne postoji. Potpuno je nejasno tko u Vašoj vladi ima toliko drskosti naručivati lažne spotove koji svojim sadržajem vrijeđaju zdrav razum hrvatskih građana. Banovina kao i Zagreb se uopće ne obnavljaju, može se govoriti o sporadičnim pojavama obnove.
Oba spota, i HEP-a, i SDUOSZ-a, nemaju nikakovog smisla ni efekta osim da osiguravaju visoke prihode medijskim kućama, a na teret poreznih obveznika.
Novci koje HEP i SDUOSZ troše na medije trebali su se koristiti na smanjenje gubitka HEP-a, na Božićne darove zaposlenicima HEP-a kao i na obnovo Banovine, gdje već treću godinu naši sugrađani žive u kontejnerima.
Po informacijama iz medijskih kuća, Vaš glasnogovornik Marko Milić otvoreno prijeti medijima da su dužni voditi uređivačku politiku kakvu im on nalaže, te kako u protivnom neće biti objavljivane reklame HEP-a i drugih državnih tvrtki i institucija.
Rezultat ove institucionalne korupcije jest da je medijski tretman Vas i Vaše vlade nekritičan, neprofesionalan te napose zaštitnički prema nepravdi i korupciji.
Vi ste svjesni da je postupanje koje sam opisala kazneno djelo cenzure, nanošenja štete državnom proračunu, kao i zlouporaba položaja.
Slijedom navedenog molim Vas odgovorite mi:
1. Jeste li Vi osobno ili je netko u ime Vas naložio predsjedniku Uprave HEP-a Frani Barbariću da protivno poslovnim interesima HEP-a producira i emitira Božićni spot 2022. godine? Koji je ukupni iznos kojega je HEP potrošio za navedenu promidžbu? Jeste li Vi naložili emitiranje spota SDUOSZ-a o obnovi Banovine, koja u načelu uopće ne postoji (Hrvatska je nakon 2 godine od „Oluje“ obnovila polovicu srušenih objekata i to isključivo vlastitim sredstvima)?
2. Na temelju kojega zakonskog uporišta Vi putem svog glasnogovornik Milića dajete upute televizijskim postajama i urednicima Internet portala te novinskih izdavača, koje teme ne smiju obrađivati (Afera INA, Željeznička nesreća kod Novske, pogodovanje PPD-u, luksuzni auto ravnatelja Hanžeka, ne-povlačenje EU sredstava, sprječavanje obnove Banovine…), koje sugovornike ne smiju intervjuirati te koje izmišljene ankete moraju objavljivati?
Karolina Vidović Krišto
Zastupnica